22 tomtar besöker mig!

Idag har varit en fruktansvärt bra dag. Jag vaknade vid fem av att grisen måste snoza i en halvtimme typ innan han går upp, trots att han lovade att han inte skulle göra det, grrrr. Men trots allt så var jag pigg. Sen sa jag hejdå till grisen och åkte till jobbet. Dagens arbetsdag gick otroligt fort, förmiddagen bara rann iväg, städade hos min tant bla, och sen på eftermiddagen fick vi en leverans så helt plötsligt var klockan två och jag kunde gå hem, härligt. Hade ju som sagt bråttom idag eftersom Stefan var i stallet och skodde hästarna och var straxens klar och skulle ta Naela, tror ni inte såklart det är tågstop då? JO! Så där satt jag fast en bra stund, roligt. Tillslut kom jag i alla fall till stallet, Naela fick nya dojjor och snösulor, var även snäll och fixade nya skor till Pyro, ibland är jag allt bra! Det är alltid så skoj när hovslagaren eller massören är i stallet för dom har alltid en massa rövar historier att berätta, så spännande så! Men dagens nya ord är i alla fall: konsumbanan! Som är ett annat ord för utlänning, enligt stefan. I alla fall, efter båda hästarna var klara fick jag äntligen min ridtur som jag längtat efter :D Slängde på dom nya bootsen oxå eftersom jag inte fått tummen ur röven och gjort det än, dom satt skit bra! Även fast hon stått i en vecka och jag bara ska skritta i några dagar, så var jag tvungen att tölta lite... å herregud :D:D jag älskar mina nya boots, och Naela såklart också! Wehej! Sen var jag snäll och släppte in hästarna åt Emma och åkte hem. Efter jag kommit hem har jag städat mitt rum och slängt upp allt mitt julpynt, bla min gran och bocken, även alla mina tomtar, ja alla mina tomtar för det är många... närmare 22 stycken. Får en ny tomte varje år, tradition hos familjen Tykon. Men jag är ju bara 19 så något år har jag fått två.. Men så nu är det jätte mysigt på mitt rum. Massa ljus överallt :D Men min söta gran är död, eller ljusgirlangen är sönder, så jag fick en gran av min bror. Han måste vara världens mest puckoaste människa, för vem plockar av pyntet på en pytteliten plastgran och lägger snyggt och prydligt i en liten ask, och samma sak med ljusena? Ja, vem gör det?! ingen, förutom min bror, herregud!
Men nu är det i alla fall jätte mysigt på mitt rum, det är väldigt synd bara att jag inte äger någon kamera så jag kan ta kort på det, för nu har min kamera dött totallt, eller så är det fel på alla batterier jag provat, vilken kan det vara tro?
Nu ska jag äntligen få en lussebulle som min kära mamma har varit och köpt, tack :D sen ska jag se på Andra Avenyn och kvällen avslutas med att grisen ringer och säger godnatt :) wehej!

Måste bara berätta, igår blev jag stoppad av polisen för första gången, haha! En bit innan jag skulle parkera hos grisen så kommer det en bil och kör emot mig, så tror jag det är grisen, och den blinkar och grejar så jag stannar och så ser jag att det är en polisbil, haha, så kommer det ut en polis och lyser med ficklampa på mig, sen frågar han vart jag kommer ifrån, vart jag är påväg och om det är jag som har åkt runt där och tutat, sen ska han se mitt körkort också... haha! Gött mysko. Men nu är min polis-oskuld tagen i alla fall :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0