GLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD TJEJ!

Jag är så sjuuuuuuuuuuuuukt glad just nu :D:D

Kom hem från Kolungen för en stund sedan.
Efter första springet i gången trodde veterinär Thorleifur Sigfuss direkt att hon fått spatt, men efter ett x-antal böjprov så uteslöt han det. Sen fick hon bedövning för att se om det gick bättre, men det gjorde det inte. Sen reagerade han starkt på gallan på höger benet, hon har ju gallor på alla ben men som inte går att göra något åt och dom är mjuka så hon kan leva med dom, men iaf, den gallan på där hon är halt va jätte stvullen och hård till skillnad från dom andra, som är små, mjuka och fina, så han gick in och tömde den, det sprutade ganska bra två gånger och en hel del blod. Men det gjorde gott, så nu går hon med bandage pga det.
Dagens veterinärbesök resulterade i - blockhalt höger bak, kotsenskida inflammerad,  mycket fylt och hårt, medicin i 12½ dag, återbesök om 2 veckor, 15-20 min promenad dagligen och liten hage igen.

En stor sten lättade från mitt hjärta idag. Jag har vart så sjukt orolig och rädd, men nu känns allt genast mycket bättre, Naela är inte hel än, men nu är vi en bättre bit på vägen, förhoppningsvis!! Känns så otroligt skönt. Nu hoppas jag bara med alla tummar som finns i hela världen att det går åt rätt hål nu och allt blir bra igen.
Visst, det är inte helt säkert detta hjälper och hon blir bättre, men förhoppningsvis :D Medicinen ska ta verkan på några dagar bara så då får vi se.

Nu ska jag åka på roadtrip till Mellerud och hämta medicin till Naela, heja sveriges apotek som har såååå bra med hästmediciner, japp!
Blir inget Ed för mig i helgen heller, Naelut är betydligt mycket viktigare än monster race och öl!






Kommentarer
Postat av: Oscar

Men det är väl inte appotekets jobb att ha HÄSTmedicin, åkt till en vetrinär istället :p det har hand om djur =P Annars går det att beställa från ALLA apotek så får du det skicka till lilla Vargön :P

2009-08-28 @ 16:27:50
URL: http://clay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0