Då blir man dåligt förbannad!

Ursäkta, men jag har haft noll tid att skriva något! Sorry!
I Onsdags så jobbade jag, vad gjorde jag sen? Jag har inte den blekaste faktist. Något gjorde jag eftersom jag inte var hemma, men vad?!
Torsdagen bestod också av jobb, jobbar ju så långa dagar så innan jag är färdig med jobb och häst så är klocka närmare sex på kvällen. Så torsdagskvällen spenderades med Emelie och Carro, sen körde jag dom till Lipz och sen blev det ju raka vägen hem till sängen! Fredags var det jobb igen, ovanligt säg, sen var det bara att slänga sig ut till stallet, kiropraktorn skulle komma till Naela. Det var väldigt spännande. Men efteråt var jag inte lika glad! Visst, hon var jätte bra och gjorde ett skit bra jobb, men det är mig själv jag blir arg på! När ska jag få till min häst?! Känns nästan som jag inte har någon ork kvar till det längre för nu känns det inte som vi kommer längre. Visst, jag har lärt henne en hel del och det är ju inte samma häst som det var för fyra år sen, men nu har vi stannat och stått till ett bra tag! Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara så att någon ska förstå. Men jag blir så besviken och det känner mig en smula värdelös för man försöker verkligen och kämpar som en idiot, men när ska det ge resultat?
Det är väl antagligen bara att forsätta och kämpa ännu mer.. Hon kommer i alla fall tillbaks om två veckor och då hoppas jag på något annat!
Kvällen igår spenderades ute på Onsjö, Becca hade sminkparty. Så jag, Friberg, Jennie, Sandra och folket var där. Roligt att träffa alla människor som man knappt träffar längre eftersom man inte går i skolan! Det var svindyra saker i alla fall, dyra märkes grejer från en "stylist" från USA eller vart han nu var ifrån. Så jag köpte bara ett Schampoo och en foundation, sammanlagt 300 kr! OMG!
Idag var jag uppe med tuppen som alltid, skulle ut och hjälpa till med hästarna och linda av Naela. Tog en promenad på typ 30 min, hurtigt klockan åtta på morgonen. Fast det var nog inte meningen att jag ens skulle åka till stallet idag. När jag sen skulle släppa ut Naela så var ju de andra hästarna redan ute i hagen, och då ska dom självklart stå och trycka vid grinden och tro att dom ska få komma ut igen. Och inte som om det vore nog, så kommer grisen såklart, som Naela inte gillar för fem öre. Så vid sidan av henne går grisen och bakom grinden står det två stördhästar ivägen, så hon får lite paniko och hästarna fattar ju såklart inte att dom ska flytta på sig så hon kastar sig och jag flyger efter och grinden med ström i fatsnar i hennes enorma svans. Yes! Men den släppte till slut och det tog 20 minuter att få ur och i hästen ur hagen igen, för hade jag inte gjort det då, så hade jag väl aldrig mer, nästan, fått ur henne ur hagen. Lyckat må säga! Men hon verkar må bra över sin galna morgon!
Nu kom jag typ nyss hem från siba. Har äntligen fått tummen ur att köpa mig nya leggings eftersom jag pajjade dom förra utekvällen, fick köpt mig en ny klänning också, så vi får hoppas det blir snyggt! Så jag sätter väl tusen spänn på nu att jag inte har några hela strumpbyxor någonstans, då blir jag förbannad!
Strax ska jag äta mat, sen ska jag börja göra mig iordning och ikväll blir det inflyttningsfest hos Hultbull i Trollhättan, om det blir utgång eller inte det återstår att se!
Nu skulle jag behöva en såndär "kick" dom sålde igår, så jag kunde bli pigg de närmsta 8 timmarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0