Förlåt.... igen.

Lite bloggtorka är det just nu, förlåt. Men det är det fina vädret som gör det!

Igår jobbade jag, ovanligt säg! Efter jobbet tog jag och Emelie en tur ut till Stefan, köpte hästmat och smörj till hovarna. Köpte musli istället för champ, ska testa om hon blir ännu bättre i magen nu. Naela är ju en riktig jävla gas/prutt/fjärt maskin. Började med betfor för ett tag sedan, har blivit bättre tills dess men inte helt, så vi får se här nu, ska börja med den maten om ett tag, har lite champ kvar.
Shoppingrundan avslutades med glass på Max såklart. Sen tog jag en snabb sväng till Trollhättan igen, körde min kära far så han kunde hämta sin moped som han haft inne på service, han köpte den i förra veckan och jag provkörde den häromdagen, fick upp den i 75km, inte illa, haha.
Efter Trollhättan var jag en sväng hos frisören och klippte mig, som vanligt blev jag inte nöjd och tyckte det blev för kort då jag hatar kort hår. Men det får bli toffs några månader framöver så har det snart växt ut igen... typ.
Resten av kvällen blev det bad på Gardesanna och skinkrulle på Skräcklan, mums. När vi kom hem till kära Vargön fick Emelie som vanligt en sjuk ideé, så vi sprang  upp för Björkås, det tog 4 minuter och 30 sekunder, helt sjukt vad skakig man var i benen när man kom upp. Normalt sätt tar det väl en 15 min att gå upp. Än sov gott när än gick och lade sig kl tre i natt iaf, dock ingen träningsvärk idag, konstigt nog.

Idag torsdag hade jag en välförtjänt ledig dag, den enda denna veckan då jag gör 51 timmar, jippi! Så denna dagen har spenderats ute på kusten, i Smögen, med Tessan. Jag älskar verkligen kusten, så sjukt underbart där ute. Visst, om man bortser från att jag är livrädd för krabbor så är det lugnt. Var som sagt en jätte go dag, hade med oss god mat, solade och badade och avslutade dagen med att gå en sväng på smögenbryggan, kolla i "affärer" och på båtar, jätte mys. Tyvär hade jag ingen kamera med mig, längtar efter min nya mobil med kamera.... grr. 
Dagen avrundades med en ridtur med Emelie, kom hem för typ 20 minuter sedan och ska snart krypa ner och sova. Har en hel del sömn att ta igen. Har lagt mig vid 12-1 i snart en veckas tid, somnat senast två och gått upp kvart i sex sedan i söndags, dock tjugo över nio idag men la mig klockan tre, så jag måste verkligen sova lite fler timmar så jag klarar av helgen... som ser ut följande:
Fredag. Jobb 13.15-21.15, hämta kusin Mia på Stenrösets Camping på natten
Lördag. jobb 7-21
Söndag: jobb 6.45-16, färga håret. Heja!

Ne, vad kladdigt och tjötigt inlägg.. nu ska jag banemig sova! Om jag kan... godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0