Dagens samtal med taxichauffören och 4 turkar..

Ja.. blev sittandes på Uddevalla sjukhus i fyra timmar på eftermiddagen + taxiresa, så 5 timmar, var inte tillbaks på jobbet förräns vid sex. Så nu har jag vart på Uddevalla sjukhus 2 ggr i hela mitt liv, och jag måste dissa det totallt! Inte nog med att det är dåligt skyltat, hela sjukhuset är fult och ser tråkigt ut, handikapp toan (inte jag som gick på den alltså) va det värsta jag sett och otrevlig personal, så dit vill jag inte åka mer! Dissen på det!
Men för att höja stämningen så var det en vrååååååål snygg taxi chaufför påväg hem, runt 25 års åldern sisådär. Vi sa väldigt mycket till varandra.
- Det är väldigt varmt ute idag.
- Ja absolut.
- Verkligen hett!
(konstigt när du är så het tänkte jag tyst för mig själv.)

Nästan hemma i vargön.
- slutar du nu när ni kommer hem?
- det kan du ge dig på!
- vi kan ta en runda till så får du ännu mer övertid.
- Ja, vi åker till Trollhättan och tillbaks.



När jag kom tillbaks till jobbet tog jag en kaffe och en rök med Richard, sen åkte jag till Emelie och drack mer kaffe. Sen åkte vi till stallet, red en sväng i värmen på ponnisarna sen Switchade vi dom, hoppas det blir bra! :)



Sen blev det en tur till Trollhättan och kvällen avslutades på berget. När vi står i godan ro och röker så kör det förbi 4 turkar i en liten Nisse i en jävla fart, bromsar och backar tillbaks.

- Tjena tjejer, behöver ni hjälp?
- öhhh, ne?!
- Vad gör ni här då?
- Vi ska ut och springa och plocka svamp.

Sådär. Och nu, tro det eller ej, men imorgon har jag sovmorgon, räknade ut förut att det är minst 1½ vecka sen jag hade det. Har dragit ner mina rullgardiner och stängt av ljudet på mobilen, nu ska inget få stoppa mig när jag ska SOVA! Men jag vet hur det kommer sluta, antingen vaknar jag vid nio och kan inte sova längre, eller så ringer någon och väcker mig eller så vaknar jag av att mamma dammsuger, något av dessa är det alltid! Min bror ska börja flytta imorgon så skulle inte förvånna mig om han väcker mig, tack! Vi får väl C! Nu ska jag sova iaf, gott att vara ledig imorgon också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0