Dessa traditionella skolavslutningar..

Så, då har jag pinat mig igenom en skolavslutning, som innehöll allt som dom alltid gör. Små barn som sjunger falskt, en rektor som tjatar om samma eviga saker som tillhör sommarlov (vilket jävla sommarlov?) och dessa inbankade sånger, Idas sommarvisa och den blomstertid nu kommer. Pest och pina! Varför gör dom aldrig någon annorlunda skolavslutning? Det har ju varit samma sen tidernas begynelse, förnyelse tack, vi lever faktist på 2000-taket!
Det enda som var sevärt var en kille i Evelinas klass, Adam, han spelade gitarr och sjöng Eric Claptons låt, tears in heaven, för ett fullsatt Fyrkanten. Mycket modigt gjort av en 11-årig kille tycker jag, dessutom var han jätte duktig, sjöng jätte fint och spelade.
Självklart, mitt under alltihopa, påminde mamma mig om skolavslutningen i 2:an, då min farmor hade sytt världens fulaste klänning till mig, klänning var det värsta jag visste när jag var liten fram tills jag blev typ 16-17 år, den var blå med massa fula blommor på och jag vägrade att ta på mig den, jag hade ju köpt värsta fräcka leopard tights och en tiger tröja, jag gapade hela avslutningsmorgonen om att jag inte gick till skolan om jag var tvungen att ha den fule på mig, så jag sa till farmor och pappa att jag spillde oboy på klänningen så jag fick ha mina fräcka kläder istället! Jag var ganska grym när jag var liten.
Sen hängdes den längst in i garderoben hos pappa och jag vägrade att ta fram den någon mer gång, haha, elaking! Undra om den hänger kvar där än?! Skulle inte förvåna mig.

Efter avslutningen blev det fika hemma hos mormor, mysigt.
Nu ska jag byta om och åka till stallet. Tänker då rakt inte ge mig ut på någon ridtur i detta vädret så Naelis får komma in och bli lite ompysslad istället och så får jag väl smörja lite på sadeln och tränset till söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0