Min lediga dag!

Har varit väldigt skönt med en ledig dag! :) Red Naela på eftermiddagen med boots på grusvägen, gick toppen. Sen fyllde jag på vatten hos hästarna, tog halva eftermiddagen typ. I vanliga fall har vi alltid haft en vattenbalja, men vi kom på det smarta att vi kan ju ställa båda två där ute. Vi har två vattendunkar som rymmer 25 liter vardera och varje balja rymmer 3 vattendunkar, så det var bara att traska tre gånger ut och tre gånger tillbaks. Härligt med motion =D Sen gjorde jag lite hyss, hyssig som jag är!

Efter stallet åkte jag till Rostskyddet en sväng och sedan åkte jag och Tessan till Willys och storhandlade, fick hjälpa Mathias och handla lite också eftersom han är en sån virrepelle.
Efter storhoppningen åkte jag och hälsade på brorsan i hans nya lägenhet, gud så fin den var & jag blir ännu mer sugen på att flytta nu, men det är inte så långt kvar! :)

Nu ska jag hänga in min rena tvätt i garderoben, sen gå in på vinden och leta reda på min fläkt och sedan blir det stallet igen, ska rida Funi idag. Ska bli väldigt kul då det var väldigt längesen. Så får än se vad som händer ikväll.


Funi från Kanteborg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0