Flera-dagars-prognos-!

Ja, har ju vart lite fullt upp det senaste va! I lördags blev det ju som sagt födelsedagsfest för Tessan. Gör trevligt var det! :D Sprit-tacos-sprit-tårta-sprit-kaffe! Go blandning. Blev en sväng till Tim, som också fyllde år, även en sväng till Timon och Stefan, mycket trevligt! Tack alla goa människor för en superduperbra kväll/natt! :D Efter tre timmars sömn var det bara att kliva upp, packa hästar och åka till Uddevalla på träning hos Helen. Jag och Emelie chillade gott mellan passen i bilen, vi var extremt bakfulla och övertrötta, vi skrattade så mycket hela dagen så vi hade ont i magen till slut, attans! Haha. Den lilla tiden som va kvar av söndagen spenderades med kvasten och parlamentet, sanningens ögonblick och sånt därnt. Idag var det en smula segt att gå upp efter de få timmarnas sömn i helgen. Det har inte varit min dag idag.. dagen började med översvämning på jobbet. Efter jobbet åkte jag till mormor på en fika. Sen somnade jag när jag kom hem och blev väckt av att sadelprovaren ringde. Så det var bara att kasta sig iväg till stallet, självklart är det tågstopp! Men det är inte slut där.. våra hästar kommer i stort sett alltid när man visslar och ropar på dom, även så idag! Men sen fick min häst damp, och sprang runt, runt, runt i hagen, vilket resulterade i att hon drog med sig alla hästar! "Hästjävel, jag ska skicka dig till scan" Inte ens det hjälpte. Efter några varv runt hagen så tröttnade hon och jag fick ta na! Blev ett par sadlar jag provade, den första va en Baldur, väldigt snygg sadel! Så den fastnade jag för direkt och den blev det! :) Hade tänkt mig en sadel mellan 5-10.000 men den råkade visst bli lite dyrare än så :D hehe. Så får den om 1-2 veckor, eftersom den jag provade skulle hon ha till sin häst så jag fick beställa en. Så får bli att rida barbacka ett tag till. Resten av dagen har spenderats med Emelie, Tratten och Finkeln, och vi misslyckades med vårat måndagsbus, attans! Nu borde jag sova eftersom jag ska plocka upp Tessan klockan nio....


Lördagens ridtur!

Jag och sys förfestar på altan.

Hanno och Danne

Mina tjejor!

Partytrick!

En jävligt bakfull Hanno!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0