Klart man blir förbannad..

Denna veckans onsdag har bestått av utsläpp, en promenad med hästen och jobb. Ikväll blir det träning och sys-chill!

Dåligt förbannad jag blev imorses. Fick en katalog med utbildningarna som finns på Högskolan väst. Har i några år velat utbilda mig till sjuksköterska och sedan vidare till barnmorska. Så när vi valde inriktning och sånt så blev det såklart en högskoleförberedande, då var jag tvungen att läsa Matematik B, Historia A och Engelska B. Hade fasa för den där jävla engelskan, men enligt SYO och lärarna så var jag tvungen att läsa det för att kunna komma in på SSK-utbildningen senare. Så läste jag dessa ämnen (och alla andra ämnen jag läste) så kunde jag söka till det sen när jag kände för det, då hade jag behörighet liksom. Så idag läste jag vad jag behövde för att kunna komma in på utbildningen, jo vad står det då? Jo, då ska jag ha läst de vanliga ämnena + Matematik B, Historia A och NATURKUNSKAP B. Då kunde jag lika väl ha skitit i engelskan totalt, va fan?! Men jag kommer ändå inte in för jag har inte Naturkunskap B, så vad gör jag nu?! Fan vad förbannad man kan bli på en jävla skit sak!  Känns kul att man kämpade med ig-varning, extra uppgifter och prov, jajjemän!

Men vi ska väl vara glada att det varit härligt väder idag..


Kommentarer
Postat av: Iversen

Hoho Hanna! Du behöver inte Naturkunskap B för våran medicinska grundkurs räknas som det så du kan söka ändå :) Hoppas du hittar något roligt att läsa =)

2009-03-11 @ 23:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0