Mer lycka än otur!

Igår var det ju fredagen den 13:e, men jag antar att det inte var någon som missade det! Det är lite småroligt så, även fast inget åt det hållet hände.
Efter arbmf och jobbet så åkte jag ut till stallet. När vi gjorde iornding hästarna pratade vi om vad många gånger vi har ramlat av våra hästar, och jag som aldrig ramlat av Naela skulle väl få det roliga idag då eftersom jag sa så, men inte! Tränade V5 programmet, tölt-trav-skritt-galopp och det gick superbra! Redig pålle! Känns så skönt att det går så bra som det gör! Att hon kan ta traven direkt från tölten och galoppen direkt från skritten, det kunde hon då rakt inte under våra första tävlingsår, utan då fick jag sakta av till skritt innan traven och lägga henne i trav innan galoppen, och det ser inte alls lika bra ut! Jag var i alla fall super nöjd, men däremot mindre nöjd att jag inte har sett en skymt av min nya sadel än, börjar bli lite tröttsamt att träna runt barbacka...men Mars är inte slut än.
Resten av kvällen spenderades hos min guldis, vi såg på film, tjockade oss och var allmänt slöa.

Nu ska jag väl göra mig iordning, gå ner och äta och åka till stallet om ett tag. Har tre boxar att mocka idag och tänkte rida runt Restad gård. Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0