Alingsås T/R och Veterinärbesök

Dagen som började så käckt och trevligt slutade mindre bra...

Imorses åkte jag, Emelie och Ulla och släppte ut hästarna sen åkte vi till Östa Säteri i Alingsås och tittade på Helen, våran tränare, när hon tränade för sin tränare, Johan Häggberg. Bojje, Helens häst, är så sjuuuuuukt snygg! När han galopperar sitter alla och diggar med huvudet, haha! Det var väldigt roligt att se!
Sen hann jag inte mer än hem och slänga i mig lite mat, så ringde Diana. Då hade några tjejor gått förbi hagen och sett att Naela hade ett sår. Så jag fick springa in till min bror och be han köra mig till stallet då bilen inte var hemma och min bil får jag inte köra förräns ägarpapprena kommer. Så vi fick kasta oss iväg till stallet.
Jag trodde inte det var stort som det var. Så jag ringde Brålanda jouren direkt. "aah, jag har väldigt mycket att göra just nu så jag kan vara hos dig om 1-2 timmar". Så det var bara att sitta och vänta, vänta och åter vänta. 2½ timme senare kom vet, och det blev lugnande direkt, bedövning och sen fick hon sy ihop såret. Ysch! Hon fick även en ny stelkrampsspruta! Så nu går hon på smärtstillande och pencillin i några dagar. Så nu står hon med kompresser och bandage. Stackars ponny! :( Så imorgon blir det några korta promenader, sen får hon stå i sjukhagen, vet inte alls hur länge! :( Ska plocka stygnen om 10-12 dagar. Jag som har gått och väntat på min nya sadel så jag ska kunna börja rida ordentligt igen... Nu blir det promenader ett bra tag framöver. Men vi ska inte kasta skit i bäcken, förmodligen blir hon helt bra och får förhoppningsvis bara ett litet ärr! :) Detta var ju verkligen vad jag behövde för min redan så tomma plånka, helt sjukt egentligen vad dyrt det är med veterinärer.. 1000 kronor bara för att hon kom ut och tittade på ponnyhästen, 1000 kronor för 5-6 stygn och summan slutade i en aning mer stålar.
Så nu ska jag snart åka till Kajsut sen ska jag ner och titta till lillponnyn! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0