Dottla från Önafors

Efter många om och men är nu ÄNTLIGEN Dottla hemma på Önafors! ÄNTLIGEN.
Kontraktet är påskrivet och hästen är betald, så nu är hon MIN! :D Jag är bara såååå glad.

Men vägen är inte slut än.. tyvär.
Dottla slet av sig en sko några dagar innan jag åkte och provred henne första gången, vilket resulterade i att hon även slet av lite av hoven så det blev ett hål i hoven. Sen har hon gått i de leriga och blöta hagarna, ingen som brytt sig om att göra rent och sådäringa, så det har blivit en liten röta där i. Då blev jag lite skeptisk... men veterinären trodde till 99% säkerthet att det kommer bli bra igen, så länge jag sköter det, håller det rent och använder den desinfektionen jag fick.
Så det fick bli lite telefonsamtal innna jag bestämde mig, både med Mamma och Lisbeth på Agria. Dottla´s nuvarande försäkring låg "bara" på hälften av vad jag betala för henne, och jag vill ju självklart ha full försäkring, så till slut fick jag besked att jag trots "hålet" fick höja försäkringen och försäkra henne fullt. Dock måste jag ha ut en veterinär sen när hon är "frisk" som kan godkänna hoven, och blir inte hoven bra inom 6 månader så går köpet tillbaka, så jag har "öppet köp" fram tills jag vet om hoven blir bra eller inte, dock bara t.o.m 6 månader. Men jag håller alla tummar som finns.
jag har som sagt fått ett medel av veterinären som ska på en gång om dagen, så om allt går som det ska så ska hålet vara borta efter 1-2 skoningar. Stefan kommer på onsdag el torsdag och titta på det. Så imorgon ska hon få stå i boxen så hoven får torka, sen får hon gå i sjukhagen för det är enda torra stället pga det jävla regnet!! =(
Men hon är inte halt, utan fullt ridbar och allt annat man vill göra. Så detta blir nog i slutändan när allt löst sig, otroligt bra ! :D:D Vi håller alla tummar.
Det kanske låter som jag gjort helt fel, men eftersom jag rådfrågade både veterinär och hon på försäkringsbolaget om jag skulle köpa henne o båda tyckte jag absolut inte skulle tveka, så tror jag inte jag gjort fel och har jag det så får jag helt enkelt häva köpet, tyvär.

Men nu ska vi se det från den ljusa sidan och hoppas på det bästa! :D





Min fina pålle!!! :D:D:D

Dock jävligt dåliga mobil bilder. Jessie ska komma ut med sin systemkamera någon dag och ta finfina kort :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0