"Ta det lugnt..." Vaaa?!!!

Flög av min lilla ponni rätt så rejält igår så måste sitta hemma och ta det lugnt, inte rida och inte köra bil!!! Wtf? Inte alls roligt. Så kan väl passa på att blogga lite...

Rdituren började som vanligt alldeles taggade och slutade med att jag vaknade på en äng utan häst och med världens jävla huvudvärk och illamående! Hmh.
Försökte ta mig upp men ramlade ihop igen, med paniken vart sketans är Dottla någonstans?
Tar mig upp och känner mig fullare än fullast, snurrar av bara skjutton och allt är jätte suddigt. Antar att Dottla sprungit hem och börjar traska o vinglar, möter grannen som säger att hon springer runt på deras gräsmatta, lyckas få tag på hästen, sätter mig i bilen o försöker köra hem, det var inte alls smart gjort - men hem kom jag.
Tar en alvedon, duschar o sen ringer mamma i full panik och tvingar med mig till akuten. Så ligger där o spyr hela kvällen/natten. Gör massa kontroller, spyr, röntgar huvudet, spyr lite till och sen efter 6 timmar får jag äntligen åka hem. Jippi!
Fick en go utskällning av läkaren för att jag hade kört bil hem själv, och inte väntat på hjälp och åkt in direkt. "Dessa hästtjejer.." Haha.

Min semester började fruktansvärt bra...
Men det var ju nästan värt det för att få en ny ridhjälm! Haha.

Det går väl ungefär att jämföras med en bakfylla x 10, fy fan!



Jag älskar dig hur som haver! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0