Magont och kaffe!

Igår bettede sig Dottla jätte konstigt. Hon bajsade konstant (diareé), hade feber, dansade runt i stallgången & bara stod o skrapade med framhovarna (i vanliga fall står hon helt still), när jag sen släppte in henne i boxen vägrade hon äta och bara sprang runt i boxen o var jätte orolig så fick ringa och rådfråga Brålanda för det första jag tänkte på var Kolik, men ändå inte eftersom hon hade avföring och inte var orolig på det sättet så hon kastade sig för att rulla sig, men ringde iaf. Det blev en misstänkt kolik känning. Runt halv 12 snåret på kvällen hade hon ingen feber längre & imorses var den också borta och hon hade inte rullat sig i boxen och haft bra med bajs, så nu känns det mycket bättre! :)

Idag är en såndär dag då allting går i ett igen, var i stallet imorses å släppte ut hästarna & tempade Dottla. Sen har jag varit på Liftkörkortsutbildning 9-12, nu är jag hemma o äter o dricker kaffe, ska snart åka ner till stallet o mocka färdigt, sen är det jobb 14-21, herregud.

Å till råga på allt trampade Dottla mig hårt som fasiken på foten igår så den är gött svullen, gör skit ont och kan knappt få på mig höger skon :P Ser helt invalid ut när jag går, rooooligt!

Kommentarer
Postat av: Mollis

Guud va skönt att hon mår bättre idag då!! :)

Vilken körig dag.. tråkigt med foten :( Då får du dansa lungt ihelgen då ;) hihi

2010-03-25 @ 15:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0